
Artikel 7 sagt: Der Staat muss sich um alle Schulen und um den Unterricht kümmern. Er muss die Regeln für die Schulen machen. Der Staat muss die Regeln für die Schulen überwachen.
Es darf auch Schulen geben, die nicht zum Staat gehören. Man nennt das private Schulen. Alle Schulen müssen aber die Regeln vom Staat einhalten. Für die Schulen sind im Staat die Bundes-Länder zuständig.
Der Artikel sagt auch: Kein Kind muss zum Religions-Unterricht gehen. Das entscheiden die Eltern. Der Artikel sagt auch: Kein Lehrer darf gezwungen werden, Religions-Unterricht zu machen.
Den Text von dem Artikel 7 finden Sie hier.
-----
Madde 7: Devlet okullarla ilgilenmekle yükümlüdür.
Madde 7 şöyle der: Devlet tüm okullardan ve okullarda verilen derslerden sorumludur. Okullardaki kurallar devlet tarafından düzenlenmelidir. Ve devlet okullardaki kuralları denetlemelidir.
Devlete ait olmayan okullar da olabilir. Bunlara özel okullar denir. Ancak bütün okullar devletin kurallarına uymak zorundadır. Her federal eyalet, kendi eyaletinden bulunan okullardan sorumludur.
Bu madde ayrıca şöyle der: Hiçbir çocuk dini eğitim almak zorunda değildir. Buna ebeveynleri karar verir. Maddede şöyle de denir: Hiçbir öğretmen dini eğitim vermeye zorlanamaz.